Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τάκης Μηλιάδης Αυτός ο γλυκύς, «νευρωτικός μικροαστός» !

Τάκης Μηλιάδης
Αυτός ο γλυκύς, «νευρωτικός μικροαστός» !

Γράφει ο Πάνος Ν. Αβραμόπουλος

Ο «πρόεδρος του Δικαστηρίου» χτυπούσε το κουδούνι, φώναζε με νευρωτικό τρόπο, κάνοντας μοναδικές γκριμάτσες και το κοινό από κάτω ξεσπούσε σε γέλια ακατάπαυστα !!! Δεν ήταν άλλος από τον απαράμιλλο κωμικό μας, με το ξεχωριστό κωμικό ταμπεραμέντο Τάκη Μηλιάδη. Την ίδια ευχάριστη γεύση του εμπνευσμένου κωμικού του τάλαντου θα μας δώσει ο Τάκης Μηλιάδης και σε αρκετές ταινίες κοινωνικής διαμαρτυρίας του Θεόδωρου Μαραγκού, με τον Θανάση Βέγγο. Ο Τάκης Μηλιάδης διέθετε ένα εξαιρετικό λυρικό κύτταρο και το αποτύπωσε καλλιτεχνικά σε όλες τις εκφάνσεις της μακράς καλλιτεχνικής του πορείας. Συμμετείχε και ερμήνευσε ρόλους σε όλο το φάσμα του θεάτρου και του κινηματογράφου, με εξαίρεση την τραγωδία. Ευτύχησε να κάνει εξαιρετικές θεατρικές σπουδές, που θωράκισαν την καλλιτεχνική του αρματωσιά. Σπούδασε έτσι θέατρο στα χρόνια της κατοχής, έχοντας ως δασκάλους τους σπουδαίους μας θεατρανθρώπους Δημήτρη Ροντήρη και Κωστή Μπαστιά. Ο Κωστής Μπαστιάς μάλιστα πέραν της έξοχης θεατρικής του παιδείας, υπήρξε και σπουδαίος αισθητοκριτικός και δοκιμιογράφος, διατελώντας συνάμα για πολλά χρόνια Διευθυντής του Εθνικού μας Θεάτρου.  Παράλληλα όμως με την υψηλή θεατρική του παιδεία, ο Τάκης Μηλιάδης ευτύχησε να έχει και γονείς ηθοποιούς, που εξ΄ απαλών ονύχων τον βάπτισαν στα νάματα της τέχνης. 

Ο Τάκης  Μηλιάδης υπήρξε ακατάπαυστος καλλιτεχνικά και στην κυριολεξία μέχρι το τέλος της ζωής του, ήταν στην ενεργό καλλιτεχνική δραστηριότητα. Ερμήνευσε πληθώρα ρόλων στο θέατρο και τον κινηματογράφο, αλλά το αγαπημένο του καλλιτεχνικό πεδίο ήταν η επιθεώρηση. Για τις μοναδικές ερμηνείες του στο θέατρο, απεκλήθη κάποτε ο Μορίς Σεβαλιέ της Ελλάδος, δοθέντος ότι το 1953 επικουρούσε καλλιτεχνικά τις αδελφές Καλουτά σε κονσέρτο τους στο Μεζόν Γκαβό του Παρισίου. Τύχη αγαθή μάλιστα στη ιστορική αυτή παράσταση των αδελφών Καλουτά, στο ακροατήριο παρίστατο και ό ίδιος ο Μορίς Σεβαλιέ. Στην μακρά καλλιτεχνική του διαδρομή ο Τάκης Μηλιάδης συνεργάστηκε με τους κορυφαί-ους μας ηθοποιούς στο πεδίο της κωμωδίας, ενώ συμμετείχε  σε πολλά επιτυχημένα θεατρικά σχήματα της εποχής. Αναφέρουμε εδώ ενδεικτικά τους θιάσους των θεάτρων «Ακροπόλ», «Καλουτά». «Περοκέ», «Βέμπο». «Μπουρνέλη», «Σαμαρτζή», «Παπαϊωάννου» κ.α. Την καλλιτεχνική του παρουσία εξακτίνωσε ο μεγάλος μας κωμικός και με επιτυχημένες περιοδείες του στην  Ελλάδα και το εξωτερικό.  Στο πεδίο τώρα του κινηματογράφου, ο Τάκης Μηλιάδης γνώρισε επίσης μεγάλη επιτυχία, ενσαρκώνοντας άλλοτε  τον περίεργο και νευρωτικό μικροαστό και άλλοτε τον θηλυπρεπή τύπο, που υφίστατο την καταπίεση του συντηρητικού κοινωνικού περίγυρου.

Όντας όμως πολυδύναμο καλλιτεχνικό ταλέντο ο Τάκης Μηλιάδης, πέραν του θεάτρου και του κινηματογράφου είχε πολύπλευρη παρουσία και στο ραδιόφωνο. Σαν ραδιοφωνικός παραγωγός, συμμετέχοντας σε ραδιοφωνικά σκέτς, κάνοντας κριτική παρουσίαση καλλιτεχνικών πορτραίτων κ.α. Κάποια περίοδο μάλιστα παρουσίαζε στην Γερμανία ελληνική ραδιοφωνική εκπομπή, απευθυνόμενος στην μεγάλη μάζα των Ελλήνων μεταναστών στην Γερμανία. Σύνδρομη ακόμα της πολύπλευρης τηλεοπτικής και ραδιοφωνικής του παρουσίας, ήταν και η μακρά συμμετοχή του στην κυριακάτικη τηλεοπτική εκπομπή τότε της ΥΕΝΕΔ «Κυριακή χωρίς σύννεφα», συμμετέχοντας σε σκέτς και παρλάτες, την επιμέλεια της οποίας είχε ο περίφημος Όμηρος Αθηναίος. Να σημειώσουμε ακόμα, την επιτυχημένη παρουσία του Τάκη Μηλιάδη, ερμηνεύοντας ποικίλα επιθεωρησιακά νούμερα, σε αναψυκτήρια των Αθηνών και του Πειραιώς, που γνώριζαν τις μεταπολεμικές μας δεκαετίες μεγάλη δόξα αι ακμή.

Ο Τάκης  Μηλιάδης είδε το φως της ζωής στην Αθήνα, τον Σεπτέμβριο του 1922 (26-9-1922) από γονείς ηθοποιούς. Από μικρή ηλικία εκδήλωσε ξεχωριστή αγάπη για το θέατρο και την τέχνη. Σπούδασε και αποφοίτησε από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, αλλά σύντομα δόθηκε στ θέατρο, που ήταν ο φυσικός του χώρος. Παντρεύτηκε τρεις φορές και απέκτησε ένα παιδί. Στον πρώτο του γάμο παντρεύτηκε την ηθοποιό  Μπέτυ Μόσχονά, στον δεύτερο γάμο την ηθοποιό Σάσα Καζέλη και στον τρίτο του γάμο, την Παρασκευή Κόλλια, με την οποία και απέκτησε και τον γιο του Μάριο Μηλιάδη. Στις 17 Απριλίου του 1985 και αφού προηγήθηκε ένα επιπόλαιο αυτοκινητιστικό ατύχημα με το αυτοκίνητο του στα Ιωάννινα, ο Τάκης Μηλιάδης, έφυγε από την ζωή. 

Με τα εμπνευσμένο χιούμορ του, την υψηλή αισθητική του παιδεία και την πολύπλαγκτη παρουσία του, στο θέατρο, τον κινηματογράφο και το ραδιόφωνο, ο Τάκης Μηλιάδης αποτύπωσε αδρά το στίγμα του στα καλλιτεχνικά μας δρώμενα. Υπήρξε αδιαμφισβήτητα ένας από τους σημαντικούς μας κωμικούς και θεατρανθρώπους. Το παρόν κείμενός μας έχει δημοσιευθεί σε εφημερίδες και περιοδικά πολιτισμικού περιεχομένου.

Υ.Γ. Ο πολιτισμός στις οδυνηρές μνημονιακές μέρες μας, είναι τελείως περιθωριοποιημένος από την πολιτεία και υποχρηματοδοτημένος, με τις κεντρικές του δομές να αργοσβήνουν μία, μία. Πέρα από τον ελάχιστο παραπάνω οφειλόμενο φόρο τιμής, στους μεγάλους έλληνες κωμικούς μας, που διαμόρφωσαν το σύγχρονο πνευματικό ήθος του ελληνικού λαού και τον στήριξαν ηθικά στις δίσεκτες μεταπολεμικές μας δεκαετίες, που τις σκίαζαν οι οικονομικές στρεβλώσεις και οι κοινωνικές δυσπλασίες, οφείλουμε σήμερα ως πολιτεία με σοβαρότητα και ευθύνη, να καταστρώσουμε ένα κεντρικό Master Plan για τον πολιτισμό, που συνυφαίνοντας αρμονικά, τις αρχαιότητες, την πολιτισμική κληρονομιά και το πολύτιμο ανθρώπινο δυναμικό μας, σε κάθε γωνιά της ελληνικές περιφέρειας, θα δώσει ώθηση στην εθνική οικονομία και την περιφερειακή ανάπτυξη.

*Ο συγγραφέας Πάνος Ν. Αβραμόπουλος, είναι Α΄ Αναπληρωματικός Δημοτικός Σύμβουλος Αθηναίων
www.panosavramopoulos.blogspot.gr

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

«Είδα ένα 13χρονο κορίτσι να πηδάει στο γκρεμό! Εκεί, τελείωσε μόνη της»

Μια συγκλονιστική μαρτυρία μιας γυναίκας που σώθηκε από τις φλόγες αλλά έγινε μάρτυρας ενός φρικτού θεάματος. Ενός 13χρονου κοριτσιού που καιγόταν και στον πανικό του να γλιτώσει πήδηξε στο κενό νομίζοντας ότι πέφτει στην θάλασσα. Όμως, το παιδί έπεσε στο γκρεμό και ξεψύχησε εκεί! Μπροστά της. 
Η κα Μαρία Πάτσιου περιγράφει στο newsit.gr όλα όσα είδε και έζησε στο Κόκκινο Λιμανάκι με τραγική πρωταγωνίστρια μια 13χρονη κοπέλα η οποία έχασε δυστυχώς την ζωή της τόσο άδικα. «Όταν βγήκα από την θάλασσα και κρύφτηκα πίσω από μια μεγάλη πλατιά σπηλιά άκουσα την κραυγή ενός παιδιού και την είδα να πηδάει ένα άτομο που δεν ήξερα ακόμα αν είναι κορίτσι. Να πηδάει γιατί προφανώς δεν έβλεπε αν ήταν θάλασσα κάτω ή τρομοκρατημένη από αυτό που είχε υποστεί που μετά κατάλαβα ότι ήταν και καμένη. Πήγα κοντά της δεν την ακούμπησα γιατί δεν ήξερα σε τι κατάσταση ήταν το χτύπημά της. Αργότερα όμως που έφυγα 2 – 2,5 ώρες μετά διαπίστωσα ότι ήταν και καμμένη. Τα πόδια της φαινόντουσαν, μαύρα! Καμμένα. Κα…

Παπαρήγα: Γλίτωσα στο παρά πέντε από την πυρκαγιά στο Μάτι

Στο Μάτι την ώρα που η φωτιά έκαιγε ό,τι έβρισκε στο δρόμο της βρισκόταν και η πρώην ΓΓ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα, η οποία όπως είπε γλίτωσε στο παρά πέντε. Συγκεκριμένα η κυρία Παπαρήγα είπε πως βρισκόταν στο αυτοκίνητο και μποτιλιαρίστηκε, ωστόσο ήταν στο πρώτο κύμα των ανθρώπων που προσπάθησαν να ξεφύγουν και τα κατάφεραν. Το επόμενο κύμα ήταν αυτοί που εγκλωβίστηκαν και τελικά αναζητώντας διαφυγή, η φωτιά τους πρόλαβε στο χωράφι. Μάλιστα η πρώην ΓΓ του ΚΚΕ επιβεβαίωσε πως μπροστά από το χωράφι ήταν βράχια και γκρεμός και όπως είπε «όταν κάποιος είναι μίας ηλικίας και βρεθεί σε βράχια είναι δύσκολο». Παράλληλα είπε πως φοβάται ότι θα εντοπιστούν και άλλα θύματα από την πυρκαγιά. eleftherostypos.gr

Aνοιχτή βάση αναζήτησης αγνοουμένων από τις φονικές πυρκαγιές σε Μάτι και Ραφήνα.

Η επίσημη καταγραφή των αγνοουμένων γίνεται από το Πυροσβεστικό Σώμα Ελλάδας, η Audax Cybersecurity θέλοντας όμως να βοηθήσει αυτές τις δύσκολες στιγμές, δημιούργησε μία ανοιχτή βάση αναζήτησης αγνοουμένων από τις φονικές πυρκαγιές σε Μάτι και Ραφήνα. Στα hashtags, #MissingPeope#Πυρκαγιά#Μάτι και #Ραφήνασυγκεντρώνονται δικές σας δημοσιεύσεις και εισάγονται στην σχετική πλατφόρμα μαζί με φωτογραφίες για την δημοσιοποίηση τους. Για την πλατφόρμα έχει ενημερωθεί επίσημα η Πυροσβεστική.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟΥΣ ΑΓΝΟΟΥΜΕΝΟΥΣ