Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Γεωργία Βασιλειάδου Η «ωραία άσχημη» του ασπρόμαυρου κινηματογράφου μας !!!

Γεωργία Βασιλειάδου
Η «ωραία άσχημη» του ασπρόμαυρου κινηματογράφου μας !!!

Γράφει ο Πάνος Ν. Αβραμόπουλος

«Και που λές κυρά Επιστήμη μου, τα μαθε όλη η γειτονιά τα μαντάτα της μικρής» !!!, αφηγείτο με σκέρτσο και μπρίο, η αξέχαστη κουτσομπόλα του ασπρόμαυρου κινηματογράφου μας Γεωργία Βασιλειάδου και το κοινό σπαρταρούσε απο τα γέλια, γνωρίζοντας βεβαίως, ότι «όλη η γειτονιά», ήταν η ίδια η αξέχαστη εθνική μας κουτσομπόλα, που ξεκινούσε να σπείρει την ενημέρωση σε αυτή. Η αυθορμησία της, το πηγαίο καλλιτεχνικό της τάλαντο, ο μοναδικός για τους ρόλους που υποδύετο σωματότυπός της, αλλά και η πλατιά γνώση του ελληνικού ήθους ζωής, όπως αυτό είχε διαμορφωθεί στο πρώτο μισό του 20-ου αιώνα, καθιστούσαν την Γεωργία Βασιλειάδου, μια απο τις καλύτερες κωμικούς μας.

Η «ωραία άσχημη» όπως ευφυώς αποκλήθηκε απο τους κριτικούς του θεάτρου και του κινηματογράφου μας, είδε το φως της ζωής στην Αθήνα το 1897 στο ταπεινό περιβάλλον  μιας φτωχής εργατικής οικογένειας. Η ανέχεια και οι οικονομικές δυσχέρειες της οικογένειάς της, την εξανάγκασαν απο τα χλωρά της νειάτα να ριχτεί στην βιοπάλη. Έτσι δεν ακολούθησε δόκιμες θεατρικές σπουδές και στηρίχτηκε σην μακρά καλλιτεχνική της διαδρομή, στο ορμέμφυτο τάλαντο και την εμπειρία της. Η Γεωργία Αθανασίου λοιπόν, όπως ήταν το φυσικό της όνομα, θα ριχτεί στην βιοπάλη και θα αναζητήσει το μεροκάματο σαν πωλήτρια σε εμπορικά καταστήματα. Πρόβα τζενεράλε στο σανίδι θα κάνει το 1918. Ενώ το 1923 θα ακολουθήσει σπουδές στην Γεννάδειο Σχολή. Τα πρώτα της θεατρικά βήματα θα τα κάνει στην όπερα και σταδιακά θα μπεί στο κλασικό θέατρο, συμμετέχοντας στα πιο προβεβλημένα θεατρικά σχήματα της εποχής, όπως του Δημήτρη Μυράτ, της Κυβέλης, της Μαρίκας Κοτοπούλη κ.α. Με την πάροδο του χρόνου το καλλιτεχνικό τάλαντο της Γεωργίας Βασιλειάδου στην κωμωδία θα απογειωθεί και θα αναγνωριστεί απο την κριτική, σαν το μεγάλο αστέρι της ελληνικής κωμωδίας. Περισσότερο απο όλα όμως, θα είναι το ζεστό χειροκρότημα του κοινού, που θα αποτελέσει για την Αθηναία κωμικό, τον ευγενέστερο κότινο καλλιτεχνικής αριστείας.

Πάραυτα θα έλθουν και κάποια κόπωση και κορεσμός, για την μεγάλη μας «ωραία άσχημη», έτσι στο πρώτο μισό της δεκαετίας του ΄30, η Γεωργία Βασιλειάδου αποφασίζει να αποσυρθεί απο το καλλιτεχνικό μας προσκήνιο. Όμως το 1939 ο σπουδαίος θεατρικός μας συγγραφέας Αλέκος Σακελλάριος, την συμπεριλαμβάνει στην μουσική του κωμωδία «Κορίτσια της παντρειάς», που θα κάνει στην κυριολεξία θραύση και έτσι ένας δεύτερος καλλιτεχνικός κύκλος, ξεκινά για την αγαπημένη μας κωμικό. Στα χρόνια που θα ακολουθήσουν η Γεωργία Βασιλειάδου και μέχρι την δεκαετία του ΄60, αναγορεύεται και πάλι σε κορυφαία φυσιογνωμία του κωμικού θεάτρου και κινηματογράφου μας. Παράλληλα όμως με τις σπουδαίες της επιτυχίες στο θέατρο, εξαίρετη και πλατιά, είναι η παρουσία της Γ. Βασιλειάδου στον κινηματογράφο μας, που θα την καταστήσει στο γνωστό ρόλο της κουτσομπόλας, λαϊκό ίνδαλμα. Την πρωτόλεια εμφάνισή της θα κάνει στην μεγάλη οθόνη το 1930, στην ταινία «Όνειρο του γλυπτού». Και θα διανύσει μια πελώρια κινηματογραφική διαδρομή, με αποκορύφωμα τις συμμετοχές της στις ταινίες του χρυσού ελληνικού κινηματογράφου των δεκαετιών του ΄50 και του ΄60, που θα αποτελέσουν σημείο αναφροράς στην ελληνική κωμωδία. Μνημονεύουμε παρακάτω μερικές χαρακτηριστικές κωμωδίες στις οποίες πρωταγωνίστησε η Γεωργία Βασιλειάδου. Ήτοι : «Η ωραία των Αθηνών» (1954), «Η θεία απο το Σικάγο», (1957), «Το στραβόξυλο» (1952), «Ο θησαυρός του μακαρίτη» (1959), «Η κυρά μας η μαμή» (1958) κ.α. Η Γεωργία Βασιλειάδου, αυτή η απαράμιλλη «ωραία άσχημη» στο φάσμα της κωμωδίας, διήνυσε μια μακρά καλλιτεχνική διαδρομή για πολλές δεκαετίες και σφράγισε με το καλλιτεχνικό της ήθος, τα θεατρικά και κινηματογραφικά μας δρώμενα. Πλήρης δόξης και ημερών αφήκε την τελευταία της πνοή στις 12 Φεβρουαρίου του 1980, με την αγάπη του κοινού να την κατευοδώνει για πάντα. Ήταν πανέμορφη ηθικά, αυτή η σπάνια και μοναδική εθνική μας «ωραία άσχημη»...

Υ.Γ. Ο πολιτισμός στις οδυνηρές μνημονιακές μέρες μας, είναι τελείως περιθωριοποιημένος από την πολιτεία και υποχρηματοδοτημένος, με τις κεντρικές του δομές να αργοσβήνουν μία, μία. Πέρα από τον ελάχιστο παραπάνω οφειλόμενο φόρο τιμής, στους μεγάλους έλληνες κωμικούς μας, που διαμόρφωσαν το σύγχρονο πνευματικό ήθος του ελληνικού λαού και τον στήριξαν ηθικά στις δίσεκτες μεταπολεμικές μας δεκαετίες, που τις σκίαζαν οι οικονομικές στρεβλώσεις και οι κοινωνικές δυσπλασίες, οφείλουμε σήμερα ως πολιτεία με σοβαρότητα και ευθύνη, να καταστρώσουμε ένα κεντρικό Master Plan για τον πολιτισμό, που συνυφαίνοντας αρμονικά, τις αρχαιότητες, την πολιτισμική κληρονομιά και το πολύτιμο ανθρώπινο δυναμικό μας, σε κάθε γωνιά της ελληνικές περιφέρειας, θα δώσει ώθηση στην εθνική οικονομία και την περιφερειακή ανάπτυξη.

*Ο συγγραφέας Πάνος Ν. Αβραμόπουλος, είναι Α΄ Αναπληρωματικός Δημοτικός Σύμβουλος Αθηναίων
www.panosavramopoulos.blogspot.gr

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

«Είδα ένα 13χρονο κορίτσι να πηδάει στο γκρεμό! Εκεί, τελείωσε μόνη της»

Μια συγκλονιστική μαρτυρία μιας γυναίκας που σώθηκε από τις φλόγες αλλά έγινε μάρτυρας ενός φρικτού θεάματος. Ενός 13χρονου κοριτσιού που καιγόταν και στον πανικό του να γλιτώσει πήδηξε στο κενό νομίζοντας ότι πέφτει στην θάλασσα. Όμως, το παιδί έπεσε στο γκρεμό και ξεψύχησε εκεί! Μπροστά της. 
Η κα Μαρία Πάτσιου περιγράφει στο newsit.gr όλα όσα είδε και έζησε στο Κόκκινο Λιμανάκι με τραγική πρωταγωνίστρια μια 13χρονη κοπέλα η οποία έχασε δυστυχώς την ζωή της τόσο άδικα. «Όταν βγήκα από την θάλασσα και κρύφτηκα πίσω από μια μεγάλη πλατιά σπηλιά άκουσα την κραυγή ενός παιδιού και την είδα να πηδάει ένα άτομο που δεν ήξερα ακόμα αν είναι κορίτσι. Να πηδάει γιατί προφανώς δεν έβλεπε αν ήταν θάλασσα κάτω ή τρομοκρατημένη από αυτό που είχε υποστεί που μετά κατάλαβα ότι ήταν και καμένη. Πήγα κοντά της δεν την ακούμπησα γιατί δεν ήξερα σε τι κατάσταση ήταν το χτύπημά της. Αργότερα όμως που έφυγα 2 – 2,5 ώρες μετά διαπίστωσα ότι ήταν και καμμένη. Τα πόδια της φαινόντουσαν, μαύρα! Καμμένα. Κα…

Παπαρήγα: Γλίτωσα στο παρά πέντε από την πυρκαγιά στο Μάτι

Στο Μάτι την ώρα που η φωτιά έκαιγε ό,τι έβρισκε στο δρόμο της βρισκόταν και η πρώην ΓΓ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα, η οποία όπως είπε γλίτωσε στο παρά πέντε. Συγκεκριμένα η κυρία Παπαρήγα είπε πως βρισκόταν στο αυτοκίνητο και μποτιλιαρίστηκε, ωστόσο ήταν στο πρώτο κύμα των ανθρώπων που προσπάθησαν να ξεφύγουν και τα κατάφεραν. Το επόμενο κύμα ήταν αυτοί που εγκλωβίστηκαν και τελικά αναζητώντας διαφυγή, η φωτιά τους πρόλαβε στο χωράφι. Μάλιστα η πρώην ΓΓ του ΚΚΕ επιβεβαίωσε πως μπροστά από το χωράφι ήταν βράχια και γκρεμός και όπως είπε «όταν κάποιος είναι μίας ηλικίας και βρεθεί σε βράχια είναι δύσκολο». Παράλληλα είπε πως φοβάται ότι θα εντοπιστούν και άλλα θύματα από την πυρκαγιά. eleftherostypos.gr

Aνοιχτή βάση αναζήτησης αγνοουμένων από τις φονικές πυρκαγιές σε Μάτι και Ραφήνα.

Η επίσημη καταγραφή των αγνοουμένων γίνεται από το Πυροσβεστικό Σώμα Ελλάδας, η Audax Cybersecurity θέλοντας όμως να βοηθήσει αυτές τις δύσκολες στιγμές, δημιούργησε μία ανοιχτή βάση αναζήτησης αγνοουμένων από τις φονικές πυρκαγιές σε Μάτι και Ραφήνα. Στα hashtags, #MissingPeope#Πυρκαγιά#Μάτι και #Ραφήνασυγκεντρώνονται δικές σας δημοσιεύσεις και εισάγονται στην σχετική πλατφόρμα μαζί με φωτογραφίες για την δημοσιοποίηση τους. Για την πλατφόρμα έχει ενημερωθεί επίσημα η Πυροσβεστική.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟΥΣ ΑΓΝΟΟΥΜΕΝΟΥΣ